Notice: file_get_contents(): read of 8192 bytes failed with errno=21 Is a directory in /var/www/html/wp-includes/functions.php on line 4593 Notice: Error when decoding a JSON file at path /var/www/html/wp-content/themes/rebelle/resources: Syntax error in /var/www/html/wp-includes/functions.php on line 4601 Notice: file_get_contents(): read of 8192 bytes failed with errno=21 Is a directory in /var/www/html/wp-includes/functions.php on line 4593 Notice: Error when decoding a JSON file at path /var/www/html/wp-content/themes/rebelle/resources: Syntax error in /var/www/html/wp-includes/functions.php on line 4601

REBELLEs grundare Cécile Wickmann talar på High-Tech Gründerfonds familjedag

Hamburg, 14 juni: Den 15 juni kommer Cécile Wickmann att hålla en keynotepresentation om REBELLEs hållbara affärsmodell och den första gröna börsintroduktion i Nasdaqs globala systemet vid High-Tech Gründerfonds största nätverksevent.

Cécile Wickmann får sällskap av andra framstående talare som Roland Sackers (VD för Qiagen), Adam Kostyál (Senior Vice President för Global Listing Services och Head of European Listings för Nasdaq) samt Philip Rösler (honorärkonsul för Vietnam i Schweiz).

Dr. Robert Habeck, Tysklands ekonomi- och energiminister, kommer att öppna familjedagen digitalt.

Deltagare i eventet är fondförvaltare, förvaltare av hela HTGF startup portfölj och företrädare från den internationella riskkapitalsektorn och andra partners från HTGFs nätverk. Ett urval av nystartade företag från HTGF-portföljen kommer även att presentera sina innovativa lösningar och produkter live från scenen.

Vänligen besök: https://www.family-day-htgf.de/ för mer information.

För mer information vänligen kontakta:
Jonas Rodny, Paues Åberg Communications
Cécile Wickmann, grundare och CCO för Rebelle

jonas.rodny@pauesaberg.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 14 juni 2022 kl. 17:50 CEST.

Om Rebelle
Rebelle driver en europeisk online-marknadsplats, Rebelle.com, för försäljning och köp av second hand-modeartiklar och accessoarer från lyxmärken. Rebelle tar ansvar för hela försäljningsprocessen för att fysiskt säkerställa kvalitet och äkthet för produkter som säljs till konsumenter och att betalningar och produktleveranser hanteras. Baserat på denna kapitaleffektiva ”kontrollerade marknadsplats” (Eng. managed marketplace), avser Rebelle leverera en förstklassig sälj- och köpupplevelse till sina kunder. Rebelle erbjuder försäljning och köp av världens mest eftertraktade modemärken som Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Hermès och Prada samtidigt som Bolaget bidrar till att öka kundernas medvetenhet om hållbarhet och cirkularitet inom modebranschen. Bolaget erbjuder fler än 200 000 produkter till, och som är listade av, kunder i hela Europa med fokus på EU.

Bolagets aktier (kortnamn BELLE) handlas på Nasdaq First North Growth Market Stockholm. Vator Securities AB är Bolagets certified adviser och kan nås på ca@vatorsec.se eller +46 8 580 065 99. För mer information, vänligen besök: ir.rebelle.com